Ligger syg….så hvorfor ikke blive i sengen med computeren og lave en ny blog

Nå nu er det min tur til og blive syg. så tænkte jeg ville bruge tiden fornuftig da jeg ikke er god til bare og ligge og lave ingenting.. Jeg har tænkt på i lang tid om og lave en ny blog da den anden site havde mange begrænsninger…

så here we go… go dag alle sammen nu vil jeg se om jeg kan få det til og virke 🙂   atjuuuuv

lidt opskrifter

I går fik jeg bagt lidt og synes faktisk at det var udemærket det der kom ud af det 🙂

Chokoladekage med ekspresso

1 æg

2 æggehvider

30g mandelmel

40g chokoladeproteinpulver

½ espresso

1½ dl kvark

3 tsk sukkerfri kakaopulver

sukrin / sukrinmelis

lidt salt

Pisk æggehviderne stive med  sukrinmelis. Pisk æg og sukrin sammen og tilsæt derefter kvark og espresso. Kom derefter det det tørre i og bland godt.. Bagefter røres det forsigtigt sammen med æggehvidemassen. I ovenen på 160 i 25 min. Den virker lidt blød inden i men det bliver god efter den har været i køleskabet.

Når kagen er kølet lidt af kommes der glasur på.

Glasur:

1 æggehvide

5 tsk kakao

sukrinmelis

4 tsk espresso

Havregrynskugler:

1 dl kvark

sukrin eller flydende SØD 

3 spsk sukkerfri kakaopulver eller chokoladeproteinpulver

1 tsk vanilieessens

1 tsk romessens

lidt salt

120g havregryn

2 spsk vand

Bland kvark, sukrin, vanilieessens og romessens.

Bland salt, havregryn, kakao og rør det i blandingen og tilsæt vand.

Tril massen til kugler og stil på køl i ca 1 time.

Kuglerne kan evt. rulles i kokos, havregryn, eller finthakkede mandler før de stilles på køl.

De blev lidt tørre men tror bare der skal lidt mere sødemiddel i næste gang så er de helt mums 🙂

Det er godt nok kedelig og ligge her og være syg . Men heldigvis er det noget som sjældent sker for mig….altså at jeg bliver hjemme fra job 🙂

Tidligere i dag kom kæresten hjem fra job med vores nye altanmøbler…jubii…♥♥♥…nu har vi bare fået os så hyggeligt på altanen….hehe og blomster skal der til… så mangler vi bare vores fladskærm her ude så kan det da ikke blive meget mere mageligt var..siger hr og fru danmark…..griner 🙂

                                                                                         

 Nu er det ved og være en uge siden jeg hverken har trænet eller lavet cardio….ihhhhh hvor jeg glæder mig til jeg må det igen på søndag….man føler jo man kommer i dårligere form ved ikke og lave noget..meeen kan jo godt se det ikke passer, men føler nu heller ikke at jeg kommer i bedre form..men tror kroppen har godt af det og er klar til og ny omgang hardcorecardio 😀